Typy rozliczeń |
Przed przystąpieniem (po raz pierwszy) do rozliczania zużycia należy zdefiniować typy rozliczeń.
Przykład. Spółdzielnia posiada w swoich zasobach lokale opomiarowane miernikami zużycia wody oraz podzielnikami kosztu CO. W związku z tym dokonuje dwóch rodzajów rozliczeń:
- rozliczenie kosztów zużycia wody,
- rozliczenie kosztów CO.
Dla powyższego przykładu należy zdefiniować dwa w/w "typy rozliczeń".
Definiowania typów rozliczeń dokonuje się poprzez opcję menu "Rozliczenia -> Typy rozliczeń"
Zobacz ekran
|
Definiowanie nowego typy dokumentu rozliczenia |
Aby zdefiniować nowy typ dokumentu rozliczenia należy:
- otworzyć okno listy typów rozliczeń poprzez menu "Rozliczenia -> Typy rozliczeń",
- na pasku narzędzi okna listy typów rozliczeń nacisnąć przycisk
"Nowy".
Po wykonaniu powyższych czynności program wyświetli okno dialogowe "Typ rozliczenia".
Zobacz ekran
Kolejne pola w oknie należy wypełnić następującymi informacjami:
- Nazwa - dowolna, przyjazna, nazwa dokumentu rozliczenia (np. Rozliczenie zużycia wody),
- Typ dokumentu w tabeli naliczeń - z dostępnej listy należy wybrać wcześniej zdefiniowany dokument naliczenia. Będzie on użyty przy księgowaniu odczytów do tabeli naliczeń.
- Typy mierników biorące udział w rozliczeniu - za pomocą klawisza
należy przyporządkować rodzaje mierników rozliczane definiowanym dokumentem rozliczenia.
|